Eerste week in Zuid-Afrika

Ik ben nu een week in Zuid-Afrika. De vlucht ging goed (op veel turbulentie op de vlucht naar Londen na dan). Van dinsdag tot en met zaterdagochtend waren we in Pretoria om allerlei dingen te regelen rond bijvoorbeeld onze visum. Vrijdag zijn we naar natuurpark Pilanesberg geweest en daar zagen we olifanten, giraffes, leeuw, baviaan, vervet monkey, nijlpaarden, zebra's, krokodil, serval, jackal, warthog, neushoorns, en veel andere hoefdieren en heel veel vogels. Best wel gaaf!!!
Zaterdagochtend zijn we met z'n allen naar SA Lombard gereden.

Maandag waren we in bloemhof, het dichtstbijzijnde dorp, 17 km van SA Lombard reservaat waar wij zitten. We moesten daar allerlei dingen regelen en kopen. Ook moesten we onze wekelijkse boodschappen doen. We gaan eens per week naar Bloemhof dus dan moeten we eten en drinken kopen voor de rest van de week. De andere meiden willen het liefst apart boodschappen doen en niet samen koken. Prima, want zij eten graag vlees en ik niet. Er is best wat vegetarisch te kopen in Bloemhof. Fijn!

Zondag hebben we rond gereden op het reservaat langs alle eekhoornkolonies, langs de uitkijktoren (daar klim je op met een volledig verticale ladder, best eng als je hoogtevrees hebt). We hebben een paar van de andere dieren gezien die hier leven. Hartebeest, impala, springbok, veel zwarte gnoes (black wildebeast), warthog (zwijnachtig: pumba) met kids. En we hebben nest van een kerkuil gezien met twee baby kerkuilen.

Maandagmiddag hebben we het lab opgeruimd en schoon gemaakt. De mannen die in het reservaat werken hebben de geiser gemaakt dus nu hebben we ook warm water.
Maandag was er nogal wind en het was fris dus waarschijnlijk waren de eekhoorns al naar bed. hebben we over onze projecten gepraat en hoe we alles willen doen.

De badkamer heeft een bad en wastafel. Bij het lab buiten is een douche en wc. Veel spinnen in de douche maar die heb ik eerst verwijderd en daarna heerlijk gedoucht.

Maandag was het een beetje fris maar nog niet echt koud. Dinsdag was het echt best wel warm. We liepen in t-shirt. Geen wolken, nauwelijks wind. Maar de lucht is beetje frisjes. ‘s Nachts heb ik het ook nog niet koud gehad. We hebben vleermuizen rond het huis en het lijkt of ze tussen de muren komen. Veel lawaai daardoor in de muren van mijn slaapkamer. Vannacht doe ik oordoppen in.

Vandaag was weer warme dag. ‘s Ochtends koud en ‘s middags warm. De zon is erg fel.

Reacties

Reacties

arjo bouman

Hoi Lieke, ik kreeg je site door van Petra die hem ook bekijkt. Wat spannend om bijna aan de andere kant van de aarde te zitten. Je bent dus niet bang voor spinnen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hier is het herfst, dus je mist niks. Ik zal je blijven volgen. Doei.

Désirée

Hoi Lieke, wat een lange dagen maak jij. zeg!Nu begrijp ik waarom je weinig tijd hebt voor berichtjes. Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt en dat je een leuk team hebt! Ik wens je veel succes met je onderzoek en hoop dat er voldoende tijd overblijft om te genieten. Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!