Nog 1 week tot vertrek!

Over 7 dagen vlieg ik naar Zuid Afrika! 8 mei om 16u30 vlieg ik via Londen naar Johannesburg. Woensdag 9 mei kom ik daar iets na 7u in de ochtend aan. Mijn begeleider Jane komt rond hetzelfde tijdstip aan, samen met twee andere studenten. We zullen eerst twee nachten in een hostel in Pretoria verblijven, en dan vrijdagochtend 11 mei met 2 auto's naar het S.A. Lombard Game Reserve gaan, bij Bloemhof. Dat is zo'n 5 uur rijden vanaf Johannesburg.

Afgelopen woensdag had ik rij examen en ik ben zowaar geslaagd (wie had dat gedacht, in 1 keer nog wel). Vrijdag haal ik mijn rijbewijs op en ga ik gelijk langs de ANWB om een internationaal rijbewijs aan te vragen zodat ik ook in Zuid Afrika kan rijden. Links rijden, ieks!

Ik ben nog niet helemaal klaar met de voorbereidingen. Welke spullen neem ik mee, en gaat dat wel passen in mijn backpack? Ook ben ik nog niet helemaal klaar met het voorbereiden van mijn onderzoek. Ik weet wat ik wil gaan onderzoeken, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb nog een paar dagen... Een paar dagen om nog meer artikelen te lezen, spullen aan te schaffen, mijn tas in te pakken, achter die malaria pillen aan te gaan die ik allang had moeten krijgen, ov-vergoeding aan te vragen, onderzoeksmethoden op te schrijven, vrienden en familie nog een keer te zien, rijbewijs ophalen, langs de anwb te gaan, langs de universiteit.. En dan 4 maanden van veldonderzoek, avontuur, natuur, dieren...

9 September ben ik weer terug in Nederland. Geen zomer voor mij dit jaar. Maar als de Nederlandse zomer net als vorig jaar is, ben ik daar niet rouwig om. Het Zuid Afrikaanse zonnetje schijnt ook in de winter daar best lekker te zijn. En veldonderzoek doe ik denk ik toch ook liever bij een graad of 15 dan bij die extreme hitte die ik in de woestijn had vorig jaar...

Ik weet niet in hoeverre ik internet ga hebben de komende maanden. Ik ga mijn best doen zo nu en dan een blogje te schrijven, maar ik weet echt niet of dat haalbaar is. Ik hoop het! Zo niet, dan zullen jullie moeten wachten tot september voor uitgebreide verhalen en natuurlijk foto's.

Fijne zomer!

Reacties

Reacties

Johan

Je hebt geen Internationaal Rijbewijs nodig hoor. Daar is wat verwarring over, maar ik had hem ook niet mee en ik kreeg gewoon een dikke huurauto mee. Zonder probleem.

En links rijden! Maar vooral: Stuur rechts! Koppeling/handrem links! Erg verwarrend allemaal.

Heel veel plezier!! :)

Lieke

Hey Johan,

Mijn begeleider (uit Canada) komt elk jaar naar ZA en raadt het wel aan. Het is niet zo duur, kan geen kwaad het te doen. Had jij nog naar die stekker gekeken?

Spannennnnddddd......!

x

Eva

Ik hoop op internet en dus lekker veel verhalen. Jammer dat we je weer zo lang moeten missen, maar wel super stoer zussie!

Athena

Hee
Wat leuk dat je weer op avontuur gaat. Je hebt nog een hoop te doen, maar dat gaat je lukken! Jammer dat je dan net niet meer bij de masteravond kunt zijn.
Heel veel plezier!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!