Nieuwe reis: Zuid Afrika!

Ik ga weer op reis! En dit maal naar Zuid Afrika! Daar zal ik voor mijn tweede stage onderzoek gaan doen naar de Cape Ground Squirrel, een sociale grondeekhoorn. Deze soort leeft in groepen, met mannen en vrouwen gescheiden. Ik ga onderzoek doen naar de vrouwtjes groepen en ik zal bestuderen hoe de verbanden in zo'n groep zijn. Van mei tot en met augustus ben ik daarom te vinden in het noordmidden van Zuid Afrika, in het SA Lombard Game Reserve. Dit is een privé natuurpark, gesloten voor publiek. Dieren die hier voorkomen zijn zebra's, gnoes, stokstaartjes en nog veel meer. Ik leef er in een vrij primitief huis (geen verwarming) samen met mijn Canadese begeleider dr. Jane Waterman en 3 andere studenten uit Canada en Engeland. Ik zal waarschijnlijk begin september weer terug naar Nederland komen.

Omdat de seizoenen omgekeerd zijn in Zuid Afrika zal het daar winter zijn gedurende de tijd dat ik er ben! Brrr! 's Nachts vriest het er, en ook in huis ligt de temperatuur dan rond het nulpunt. Dat wordt afzien! Maar overdag zal er een zonnetje zijn, en ligt de temperatuur zo rond de 15 graden. Prima voor veldwerk verwacht ik!

Toegang tot internet zal waarschijnlijk vrij beperkt zijn in het natuurpark, maar er is een dorpje vlakbij waar als het goed is internetcafé's zijn. Hopelijk kan ik daar af en toe naartoe om wat te schrijven, foto's te uploaden, en contact te onderhouden met het thuisfront.

Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen? Vul dan rechts je emailadres is, dan krijg je automatisch een mailtje als ik een blog of foto's heb geplaatst!

Reacties

Reacties

Vincent

Facking vet Lieke :D you go girl! Investigate those squirrels :D

Lieke

Thanx man! Will do!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!